مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ما باید از الگوهایی همچون حضرت زهرا(س) و پیامبر یاد بگیریم و در مسائل سیاسی و  اجتماعی جامعه بی تفاوت نباشیم.

علیرضا کریمیان، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، در همایش بانوی فرزانه گفت: یکی از نیازهای مهم انسان از آغاز بشریت تا کنون الگو داشتن و الگو پذیری‌ است که در دین مبین اسلام و قرآن به آن تاکید شده است.

او ادامه داد: پیامبر(ص) یکی از الگوهای مبین برای انسان است که در قرآن نیز به ایشان اشاره شده است.

وی افزود: حضرت زهرا از دامن پر برکت پیامبر هستند که در زمان ایشان و بعد از حضرت محمد (ص) در جامعه، در زندگی با وجود مشغله‌های زیاد خود به عنوان مادر و همسر به بهترین نحو ایفای نقش کردند.

کریمیان افزود: ما باید از الگوهایی همچون حضرت زهرا(س) و پیامبر یاد بگیریم و در مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه بی تفاوت نباشیم. 

نگاه تحولی دولت در جهت تعالی دختران

امامی رضوی معاون امور زنان وزارت آموزش و پرورش، گفت: آموزش ما از حضرت فاطمه نقشه راهی بی بدیل برای حضور زنان در عرصه‌های مختلف در عرصه اجتماعی است.

وی افزود: با نگاه تحولی دولت سیزدهم و حمایت وزیر آموزش و پرورش در جهت تعالی دختران، ارزش‌های اسلام بیش از پیش در حوزه زنان نمایان شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: شکوفایی زنان و دختران تراز انقلاب از جمله برنامه‌های ما است که در این راستا این حوزه با تقویت هویت دختران در افق آینده ایران با محوریت خانواده تداوم می‌یابد.

امامی افزود: برای پرورش دختران در نقش مادری و همسری فعال متعهد اجتماعی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

 معاون امور زنان وزارت آموزش و پرورش، گفت: آموزه‌های ما از فضایل و خصایص حضرت زهرا (س) است.

او ادامه داد: بعد از انقلاب قانون اساسی ایران تغییر کرد و حمایت از زنان افزایش یافت.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: وزارت آموزش و پرورش متولی ۷ میلیون دانش آموز دختر،۵۰ هزار دانشجوی معلم دختر و ۵۰۰ هزار. بانوی فرهیخته است.

او در پایان عنوان کرد: تربیت زنان و دختران کارآمد، با نشاط، متعهد به آرمان‌های انقلاب و قوانین کشور از اهم برنامه‌ها در آموزش و پرورش است.

آموزش‌های کاربردی برای صنعت و اقتصاد مهم است

خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در همایش بانوی فرزانه گفت: کنگره بانوان تأثیر گذار ثمرات زیادی در کوتاه مدت داشته و ثمرات بزرگ‌تری را هم در آینده شاهد خواهیم بود.

وی افزود: نمایشگاهی در حاشیه کنگره زنان تأثیرگذار برگزار شد که مورد استقبال میهمانان قرار گرفت .

امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه در حاشیه این کنگره قرارداد‌ها و تفاهم نامه‌های در سطح داخلی و بین المللی منعقد شد، گفت: از دستاورد‌های این نمایشگاه می‌توان به جهت صدور افکار و ایده‌های برتر جوانان،  زنان و رونق اقتصادی توجه کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید بتوانیم مهارت آموزی را از دبیرستان‌ها به دانش آموزان آموزش بدهیم، گفت: آموزش‌های کاربردی برای صنعت و اقتصاد مهم است به همین علت باید بستر آموزش کاربردی دانش آموزان را فراهم کنیم.

خزعلی با تاکید براینکه پرورش مقدم بر آموزش است، گفت: آموزش مهارت، سبک زندگی، شیوه گفتمان و نحوه ارتباط با خانواده و دوستان لازم است توسط معلمان به دانش آموزان ارائه شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.